Chocolate banana muesli balls • first (!) vegan snack

dinsdag, mei 24, 2016 |
Tussendoortjes zijn altijd iets lastigs, ik ben vrij snel dingen beu en ik had echt nood aan eens iets nieuws. Toen ik door Albert Heijn wandelde trok een fel gele doos mijn aandacht. "Chocolate banana muesli minis". Die drie woorden apart klinken me al als muziek in de oren, laat staan alle drie te samen.  Ik griste een doosje mee. En wow, wat is dit lekker. Voortaan ben ik te lui om het zelf te maken.
Ik liet me vooral doen door de kleur, haha. Krokante maar tegelijk ook smeuïge balletjes van muesli en chocolade. (En volgens de verpakking zitten er ook nog groenten in verwerkt, wow.) Gewoon perfect om onderweg even snel wat te eten. (Ik bedoel ook écht snel onderweg, want met één zakje kom ik niet toe, oeps.)
Ik maakte even een gifje. ( : (Oh en het is normaal hoor, dat er plots balletjes terug in je zakje vliegen. (foutje bij het bewerken.)) Ik eet het gewoon uit het zakje hoor, het was gewoon leuk op de foto om het in een kommetje te doen. Alles voor de foto. Of course.
Tegelijkertijd is dit ook een perfect begin voor mijn plotse idee om als veganist door het leven te gaan. Want de balletjes bevatten geen dierlijke producten.  (Oke, eigenlijk wil ik het dolgraag, maar ik mag niet want: "Britt, doe normaal!" Momenteel noem ik mezelf gewoon flexanist. Ik eet veganistisch als het me uitkomt, haha.)

 Ben jij een veganist of zou je het ook gewoon eens willen proberen, voor een dag? (Zo ja, koop dan deze balletjes. Je weet niet wat je mist.)

Liefs
Britt

15 opmerkingen :

  1. Nee veganist ga ik niet worden net zo als vegetariër. Maar een beetje let ik wel op wat ik eet. Sowieso ben ik niet ontzettend veel van het vlees meer van de vis maar dat is voor mij hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aah ik vind de foto's weer heel mooi (zoals altijd). Het lijkt me ook een heel lekkere snack. Zeker handig, want ik ben sinds een tijdje veganistisch. Mijn ouders zijn er ook niet zo blij mee, maar het helpt denk ik om gewoon duidelijk te vertellen waarom je het wil. En hun bijvoorbeeld een documentaire te laten zien over veganisme (moet ik ook nog doe)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat je veganist wilt worden Britt! (Jammer dat je ouders er niet zo over denken ;)) En wat jij zegt over veganistisch eten wanneer het je uitkomt, doe ik nu met vegetarisch eten :) Ik laat zoveel als het kan vlees weg, maar als het echt onhaalbaar is voor mijn moeder bij bepaalde maaltijden (omdat ze dan twee verschillende pannen moet maken) eet ik het wel gewoon (pasta bijvoorbeeld), en sommige dingen kan ik gewoon nog niet missen. (Maar ik denk dat er wel een dag komt dat het haalbaar is om helemaal geen vlees meer te eten (over tachtig jaar, als ik op mezelf woon ofzo, haha))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh je bent er alleszins wel al "strenger" mee bezig dan ik. Misschien is dit ook gewoon omdat ik mijn ouders te koppig zijn om twee pannen te maken, haha. Want "ik moet normaal doen", ja hallo, welke dieren worden hier elk jaar "verkracht" gewoon voor wat melk en dan vermoord omdat wij dat lekker vinden. En ja voila, als ik alleen ga wonen dan ga ik er echt voor gaan. Vandaar nu de voorbereiding, hihi, die koekjes worden daily routine. :)

      Verwijderen
  4. Hé, dit zijn de balletjes van Instagram! Leuk dat je er nog een artikeltje over hebt gemaakt. Mooie foto's ook! Ik heb ook heel vaak bij dit soort producten van 'hé, nu kan ik wel helemaal veganist worden', maar ik hou het nog een tijdje bij flexanist, net als jij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zien er ook heel erg lekker uit! Dan moet ik maar weer eens naar Albert Heijn gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kleur van de verpakking ziet er inderdaad super tof uit! Deze heb ik ook wel eens zien liggen, maar nog nooit geprobeerd. Bij dit soort snacks vraag ik me meestal af of ze het wel waard zijn om te kopen, deze wel dus!!! En wow, je foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaa deze balletjes zijn zo lekker inderdaad! En ook nog best gezond geloof ik :) De foto's zijn echt geweldig<3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nommmm, dit ziet er wel goed uit zeg! Echt zo'n zakje die je in een keer leeg vreet gewoon, haha. Ben benieuwd of ze die ook hier hebben. Zal toch wel?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die balletjes zien er echt lekker uit! Ik ben vegetarisch, maar ik eet alleen af en toe gehakt in de pasta. Ik zou gewoon lekker door gaan met veganistisch worden, je ouders wennen vanzelf wel aan het idee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik denk dat ik ook een flexanist ben zoals jij,haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OMG ik wilde ook een tijd veganist worden! Ik vind het gewoon niet fijn om alle rommel die dieren binnen krijgen ook in mijn lijf te hebben... Ik eet meestal vegetarisch (mijn moeder is ook vegetariër dus dat maakt alles heel makkelijk) en drink geen melk/yoghurt en ook geen eieren. Maar om nu op alle verpakkingen van koekjes enzo te gaan kijken of er niets dierlijks in zit, dat vindt ik wat te veel moeite haha :) Oh, nog een tipje, bij Lush is bijna alles veganistisch :) Oh, en Oreos zijn ook veganistisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die verpakking is alleen al heel leuk, haha. En chocola, banaan, muesli, jaaa klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jummeeey, these look so goood!! Zo leuk dat Gif'je! Zelf ben ik vegetariër, helemaal vegan gaan lijkt me best moeilijk... Vegetariër zijn gaat me heel makkelijk af want m'n ouders zijn ook vegetariër net als mijn zus en ik al ons hele leven, dus tja :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danku! Oh dan is die stap al net wat makkelijker. Ik ben de eerste sul die "moeilijk doet" en geen vlees en dierlijke producten wilt eten, haha. Dus ik ben beetje bij beetje hun aan het laten wennen aan het idee. (Maar ze zijn gewoon zo bang dat ik nog ga afvallen, maar waar the fuck komt dat idee zelfs vandaan dat je zonder vlees zou afvallen??)

      Verwijderen