de start van artsy plekken vinden-meeting • met Klaartje en Lise

woensdag, april 13, 2016 |
Turend door de ramen van de bus word ik wakker geschud uit mijn dagdromen. Ik moet afstappen. Ik volg de stroom aan mensen en zie alleen maar slaperige gezichtjes. Eenmaal in Antwerpen is het 9.15. "Zo, even een kwartiertje uitrusten en ik kan winkelen." Ja, slim Britt, de winkels gaan pas open om 10 uur. Daar liep ik dan steeds over en weer over de Meir te struinen. Onderweg nog mijn voet omgeklikt (iederéén had het gezien). En toen was Lise er. 

"Ik was aan het fietsen en ik wou mijn neus snuiten en ik had mijn piercing eruit getrokken! Ik moest hem er terug insteken!" Stiekem was ik blij dat ik niet de enige was met een chaotisch begin van de dag, maar haar piercing stond haar leuk. Ik sleurde Lise (ja, sorry nogmaals, oeps) mee door de winkels en toen kwam Klaartje aan. "Klaartje!" We omhelsden haar en onze meeting kon beginnen.

Zoals jullie weten spreken we meestal af met een grotere bende (met Helene en Lobke erbij, maar ze konden er niet bij zijn. :(  )
We gingen nog even "snel" (we hebben er een goed uur binnen gezeten denk ik) de Forever 21 binnen. Maar ik verging van de honger. Onze vaste stek is meestal Exki maar we zijn een ander eettentje gaan uitproberen: Foodmaker. 
foodmaker
De Keyserlei 9, 2018 Antwerpen
Waar de wc bedekt is met een behangpapier van een bos en je een uitzicht hebt over de hele Meir (stiekem mensen spotten, hihi). En er is broodpudding. (Naast worteltaart is dit nog zo'n verslaving van me, bij deze.) Oh en er zijn smoothie's mét açai poeder! (toeval, klik!)
Op voorhand hadden we al een heel plan om verschillende gebouwen en trappen te bezoeken en er foto's te nemen. Controlefreak als ik ben had ik een volledig plan gemaakt. Aangezien ik élke keer dat ik in Antwerpen kom weleens verdwaal. We beseften al vrij snel dat dit nooooit ging lukken, dus we schrapten alles, behalve één locatie: Den Bell. Maar dan moesten we meteen vertrekken.
 Doordat we metéén naar Den Bell gingen wist ik niet welke tram we moesten nemen en waar. Op naar de toeristische info. Daar kregen we te horen dat we naar beneden moesten gaan en daar de tram moesten nemen. "Nee, dit klopt niet, gaan we terug?" Blijkbaar had de man het verkeerd uitgelegd en moesten we een totaal andere kant op. "Oké, jullie weten waar we heen moeten nu, toch?" vroeg ik aan Klaartje en Lise. Ik hoorde vooral getwijfel, we vonden het dus wéér niet maar onderweg kwamen we onderstaande tegen. (Alleja, eigenlijk zag Lise dit. ;))



Een zot mooie fotogenieke ruit waar je in kon kruipen (mij lukte het niet, Lise en Klaartje wel) en het resultaat is écht kei mooi. (Er komt nog een gifje van hoe Lise erin kruipt en hoe het volledig mislukt bij mij, haha.)




Nadat het hele geklungel (en prachtige kiekjes schieten) voorbij was gingen we nog wat slenteren door zijstraatjes. Daar stootten we op deze prachtige gevel. Lise ging nog een paar beelden imiteren (geniale meid, echt). En daar namen we dan ook Lise haar outfitfoto's (en stiekem nam ik er ook een paar van Klaartje, hihi)





Nadat we nog wat verder liepen kwamen we terecht in een tweedehands winkeltje waar ze vooral tweedehands merkkleding verkopen. Lise haar hart ging meteen sneller kloppen, want er was een leuke trap. En eerlijk gezegd ging de mijne ook sneller kloppen van het mega fijne contrast van de authentieke trappen en de witte muren.

Ik moest helaas al vrij snel naar huis en nam afscheid van deze twee. Maar plannen zijn er genoeg en mijn fancy route's houd ik ook bij. Voor als Helene en Lobke er ook weer bij kunnen zijn.

Liefs,
Britt

Oh, een vraagje. Zijn er mensen die naar de belgische instagrammeeting gaan, 23 april? En die mee willen met mij, misschien? ( :

21 opmerkingen :

  1. Laat die gifjes maar komen haha :) Ik ben benieuwd! Oh, en ik heb beslist dat ik zeker naar de instagram meeting ga :) Ik heb wat opzoekwerk gedaan, en alle vorige meetings waren op zo'n leuke locaties, dan neem ik die oude mensen er maar bij (lol)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dit klinkt zo gezellig! Ik vind die ruit trouwens echt tof, zulke leuke foto's zijn dat geworden. Fijn artikeltje dit! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah, wat zijn jullie allemaal zo fotogeniek :D Dat raam waarin je kan zitten is zo leuk! Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aahw, wat een leuke foto's! Ik vind het echt heel jammer dat België een paar uur rijden voor mij is, anders had ik de meeting op 23 echt bezocht! Ik vind het altijd zo leuk om mede bloggers te meten, we hebben allemaal dezelfde passie :) Als er binnenkort een bloggers meeting in Nederland komt, moeten jullie even een gil geven oke? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt weer heel gezellig! Jammer dat Antwerpen zo ver weg ligt anders zou ik er graag eens heen willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo'n leuke meeting! Kei tof dat jullie die zo frequent (wauw mijn vocabulaire!!) houden. Haha, zulke leuke foto's en tekstjes. Ik ben benieuwd naar die gifjes. Liefss

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt zo'n leuke foto's! En het verhaaltje errond ook hoor :) ohneee ik kan 23 april niet... :'(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh het lijkt me zo leuk om fatsoenlijke outfit-foto's te shooten met mede-bloggers ! Die met de ruit vind ik het leukst 😘 Moest je eens in de buurt van leuven-hasselt shooten laat me dan maar iets weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat een leuke en mooie foto's! Veel moeite om er te komen, maar die was het wel waard geloof ik :) Foodmakers ziet er ook tof uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eigenlijk wist ik niet dat je een piercing had... Oeps, sinds wanneer heb je hem? En hoe ziet hij er uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei dat heb je verkeerd begrepen, haha, Lise heeft een neuspiercing. Een blinkend steentje, niet ik, haha.

      Verwijderen
    2. Oh wat slim weer van me. Nu ik het teruglees zie ik het inderdaad, lekker handig weer.

      Verwijderen
  11. OOH, wat zitten er super mooie foto's tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat raam in de vorm van een ruit (hoe noem je zoiets??), die foto's zijn zo tof! Net als alle foto's eigenlijk, heel mooi! Echt leuk dat jullie als groepje bloggers al die toffe plekken verkennen.
    (Trouwens, toevallig, ik zit een reactie te typen, krijg ik een melding dat je op mijn blog hebt gereageerd - dankjewelll hihi ♥) liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt super leuk geschreven!
    En wat een prachtige en sfeervolle foto's zitten er tussen

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit klinkt onwijs gezellig! En wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat een mooie foto's! Het klinkt (en ziet eruit) als een hele mooie en leuke dag :) Die foto's in het ruitje zijn zo gaaf! Liefs, Nina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk artikel, hele mooie foto's heb je gemaakt. Ziet er uit als een heel gezellige dag! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze foto's zijn zo mooi Britt! Echt zo tof dat jullie met een (onwijs leuke groepje) bloggers zo op pad gaan! Hoe was de meeting gisteren?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ekxi is altijd heel leuk, maar Foodmaker is ook heel gaaf. Jullie zijn altijd zo'n gezellig groepje bij elkaar. Ik moet gauw eens naar België om al jullie hotspots te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hele mooie foto's! Krijg ik nog wat meer inspiratie van!

    BeantwoordenVerwijderen