heerlijkste vieruurtje (+ de liefde voor stroop)

woensdag, januari 27, 2016 |
Soms heb ik het gevoel dat ik in het verkeerde land ben geboren. Op vlak van stroopwafels. (Waarom werd ik niet ter wereld geroepen in Nederland? → Elke dag warme stroopwafels, yes please.) Eén van die verslaving dingetjes waaraan ik mijn broer ook verslaafd heb gemaakt. (Want ik zet iedereen aan op dat soort dingen, ik blijf aandringen tot iemand het proeft, en zegt dat 'ie het lekker vindt.) Maar goed, dus, stroopwafels zijn zo van die koekjes waar je naar verlangt als ontbijt alleen, het is ongezond, dus oeps. Die koekjes eet ik dolgraag vergezeld met een héérlijke smoothie, met framboosjes.

Het liefste had ik hier nu een geweldig recept neergezet van stroopwafels, maar zo goed ben ik niet in het koken. Ze zijn dus van Hema (mijn place to be op vlak van stroopkoeken). Het was avond en etenstijd, dus ik griste een pak roomboter (!) stroopkoekjes mee. (En betaalde die, of course.) Het is zo erg geweest dat ik mijn broer (en mezelf) moest tegenhouden om ze niet allemaal op te eten op één avond.
Zet een leuk nummertje op en ga in de keuken lekker aan de slag met je smoothie, (met de nodige dansbewegingen) want die is echt easy peasy. En neem een stroopkoek (of twee?).

1 banaan
frambozen (hoeveelheid naar keuze)
melk (ook lekker naar keuze, hangt er vanaf wat je lekker vindt.)


Mixen die handel et voila! 

Dit is dus eigenlijk een samengeraapt zooitje, ik had totaal niet de neiging om dit recept te delen. Maar ik wilde gewoon even een spotlight richten op die o-ver-heer-lijk-e roomboter stroopkoekjes van Hema. Je wilt niks anders, geloof me.

Ben jij ook zo'n stroopliefhebber?

Liefs,
Britt

24 opmerkingen :

  1. Oeh, dat ziet er echt super lekker uit! Haha, was het maar zo'n feest dat we elke ochtend warme stroopwafels hadden, dat gebeurt helaas niet. Maar ik vind ze wel erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat ik nu toch ineens enorme zin in stroopwafels hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van de Hema zijn echt zooooooooo lekker??? Hier thuis lust iedereen ze en zijn ze meteen alweer op :)) Mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh, Stroopwafels te verrukkelijk. Ik woon in Nederland het landje van de stroopwafels maar die versgebakken warme stroopwafels kom ik echt alleen tegen op marktjes en beurzen. Waarom?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. omnomnomnomnom... Die stroopkoeken zijn echt heeeerlijk. Stroopwafels zijn ook jummie! Prachtige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's en het ziet er allemaal heerlijk uit! Ik houd ook van stroopwafels. Vooral die hele grote warme van de markt!
    liefs,
    Sonia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oehhh jaa stroopkoeken en stroopwafels (warm!): yes please! Die smoothie lijkt me trouwens ook onwijs lekker (en nog gezond ook haha, compenseert de koeken weer ;))
    Ik vind trouwens echt dat je een eigen stijl hebt qua foto's bewerken, echt heel mooi<3 XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha, was het maar zo'n feest, iedere dag warme stroopwafels! Die van de markt zijn wel echt het lekkerste. Ik kijk nu al uit naar het moment dat ik straks weer voor een aantal dagen in Nederland ben en verse stroopwafels op de markt kan halen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeeh stroopwafels zijn zo lekker!

    https://dewereldvanmyrthe.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik wist niet dat Hema stroopwafels verkocht! Die moet ik zeker eens uitproberen! Ik vind stroopwafels wel lekker, maar zal eerder voor de smoothie gaan (zeker als er frambozen inzitten!) (:

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaaa, luv voor stroopwafels/stroopkoeken. Niet dat ik ze vaak eet want dat zou een beetje ongezond zijn (helaas). Die smoothie ziet er ook wel lekker uit hoor, ga ik asap uitproberen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hmmmm, dat ziet er echt mega lekker uit :) En het is echt superlang geleden dat ik een stroopkoek heb gehad! Enneh... je kan echt heule lekkere warme stroopwafels halen op de markt... hihi, als het zou kunnen zou ik hem nog warm naar je opsturen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee als je zo van stroopwafels houdt... ben je weleens bij de conceptstore 512 geweest in Nijmegen? Daar verkopen ze stroopwafels met bijvoorbeeld bacon, ui en knoflook, venkel, bounty, zure matten, en nog veel meer random dingen, je denkt missch gatverdamme, maar die zijn zoooo lekker! Misschien wat voor jou :-) k ga er binnenkort nog over bloggen, want t is echt n aanrader

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, looking GOOOOOD! Soms is het ook prima om gewoon lekker een pak goede koekjes te halen en ervan te genieten, mee eens! Weet je welke je dan ook eens moet proberen? De verse American Triple Chocolate Cookies van de AH, bij de broodafdeling. ZO lekker zijn die! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja ik vind ze ook erg lekker en van die frambozen smoothie erbij is dat echt heel hard smullen. (En trouwens die van de hema zijn super lekker hé) liefs Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk artikeltje. Door jou nu Britt heb ik honger gekregen, haha. Dat recept voor die smoothie ziet er niet zo moeilijk uit ga ik ook eens proberen. :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een smoothie met stroopwafel...mmm <3 Ik ben zelf niet eens heel dol op die beroemde koekjes. Zo af en toe crave ik er echt eentje, maar ik eet ze niet heel vaak. Nu ik in Gouda op school zit kan ik technisch gezien elke dag een échte verse halen, maarja...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Aah stroopkoeken zijn zoo lekker! Ik wist helemaal niet dat je ze in België kon kopen, en al helemaal niet bij de Hema. Ik dacht dat het iets was dat je alleen in Nederland kon kopen. Oh en wat zijn je foto's weer mooi, en die gifjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hmm, ziet er zo lekker uit :D thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik leef echt voor stroopwafels (iets anders dan stroopkoeken). Ze zijn gewoon zo lekker. Vooral verse op de markt! En die smoothie lijkt me lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hmm ziet er lekker uit, supermooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen