twee dolenden vonden hun weg in Dendermonde

dinsdag, januari 24, 2017 |
Toen het nog kerstvakantie was vroeg Klaartje of ik mee wilde om een boek te gaan halen in Dendermonde. Hoewel het echt super dichtbij ligt, was ik er nooit eerder geweest. Grote fout, want ik dacht "ach, Dendermonde, leeft daar wel iets?". Ondanks dat het "gewoon" Dendermonde was, hebben we toch weer wat dingen uitgespookt.

Zowel Klaartje als ik hadden ons al gewapend tegen het verdwalen, aangezien dat toch wel iets is dat altijd wel gebeurd als we op stap gaan. We liepen rond als echte toeristen met een kaart. We kwamen bij de bib en betraden de parking, als echte bad girls, want het was gesloten, "oeps, niet gezien". En hoewel ik meestal de klungel ben die overal uitglijdt, was het deze keer Klaartje.
We aten pasta en kwamen uiteindelijk terecht in het Begijnhof. Het lag verscholen en was enkel toegankelijk via een smal ingangetje dat al meteen deed vermoeden dat het wel héél bijzonder moest zijn. De zon verspreidde haar stralen en hoewel het fijn aanvoelde, het bleef koud. Als rozen het kunnen overleven in de vorst, dan wij ook.
Want ja, wat was ik blij om enkele alleenstaande stengels rozen te zien. Ookal stonden ze half dood en verwelkt.
In het midden van het begijnhof bevond zich een bos, waar de zonnestralen zich een weg baanden tussen de naaldtakken door. Ze belandden op een simpel kapelletje, waar ook hier Klaartje weer perféct bij pastte.
We hoopten ons te kunnen opwarmen aan een warme chocolademelk in de bib (want dat bieden ze daar dus aan in Dendermonde, hallo, hoe nice?) (en ik fantaseerde daar al een appeltaartje bij), kregen we de deur niet open naar het leescafé. Fijn. Dan maar ronddwalen door de allermooiste bibliotheek, ooit. Klaartje vond een vlinderboek en het was lastig om het niet mee te nemen. 

Het plan was een boek mee te nemen en ondertussen hebben we even alle mooiste plekjes in Dendermonde gespot. Moet kunnen toch, met onze geografische vaardigheden, sure.

Ben jij ooit al in Dendermonde geweest? En ken jij steden waarvan je eerst dacht "mwah", maar na een bezoekje nog eens terug wilt?

liefs
Britt

11 opmerkingen :

  1. Derderwat? Oh derdermonde.. Na een zoektocht op google ontdekt dat dit in België ligt, misschien is dat de reden dat ik er nog nooit van had gehoord, haha.
    Het ziet er wel uit als een ontzettend mooi stadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een gezellig dagje! Ik ben nog nooit in Dendermonde geweest, maar dat is voor mij ook wel ver weg, hihi. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk! Volgens mij wilt iedereen altijd ergens "speciaals" naartoe, maar vergeten we vaak dat er ook mooie dingen binnen de 5 km zijn. Ik heb dat al vaak bij mezelf gemerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wauw deze foto's zijn prachtig!! En die huizen ook <3!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woooh, ik had ook zo'n beetje het idee van 'Dendemonde, huuh', maar wow, je hebt het echt heel mooi in beeld gebracht! Wat een tof idee om spontaan mee te gaan om een boek en meteen ook die stad te leren kennen :) Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahh het ziet eruit als zo'n leuk, gezellig stadje! De foto's die je van Klaartje hebt gemaakt zijn echt prachtig! Die met dat boek of in het bosje rond de bieb, heel mooi! & je gif'je is ook gewoon superleuk (ik houd sowieso van gif'jes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een toffe foto's zeg, hele gave plekken! En ik ken het plaatsje niet.. Haha ;)

    xx Alex

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kende Dendermonde wel, maar dacht dat het echt een dode stad was haha! Verkeerd gedacht blijkbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, de foto's zijn prachtig! En chocolademelk in de bieb?! Waarom kan dat niet waar ik woon?! :O

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo leuk dat jullie elke keer weer zien! En warme choco in de bieb lijkt me ook wel heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen